piątek, 21 stycznia 2011

Of Blood & Ashes

Postacie :
* Nobody (Brien O'Brien), Graver (Joan Heartbringer), Chamber (Jonothn Starsmore), Beast (Hank McCoy) (X-Men)
* Angel (Gabrielle Mardsen) (Cameo), Phoenix/LifeStar (Natasza Viper), Bishop
* Mr. Sinister, Ultimate, Legion
* Charles Xavier, Eric Lensherr (przeszłe wersje)

Cytat przygody :

Czas trwania : Wrzesień 2006 - Marzec 2007
Liczba postów : 92
Link do przygody : http://forum.marvelcomics.pl/viewtopic.php?t=894
Poprzednia przygoda: Gotta get Away; The evil that men do
Przygoda równoległa: Alamo
Następna przygoda:
Chronologicznie dalszy ciąg dzieje się w linii Age of Apocalypse, a po jej wykasowaniu, w X-Marks the Spot. Chronologia grania wskazuje na Age of Apocalypse jako następną przygodę, a Ciemność, Ciemność widzę... po jej zakończeniu. Jednakowoż aby zapoznać się z rozwiązaniem wątków z Of Blood & Ashes będziesz musiał czytelniku sięgnąć po Sagę Phoenixa.

Wykryto sygnał z komunikatora Zacka Reaversa - Darklinga - więc X-men ruszają na Saharę, aby to sprawdzić. Dla Gabrielle to tylko jednak sposób na rozdrapywanie ran, więc decyduje się nie jechać. Jej decyzja była brzemienna w skutkach (See Alamo).

Więc tylko czwórka X-Men się udaje w podróż. Tam znajdują Ozymandiasa, który tak wyjasnił sprawę:

-Pięć tysięcy lat temu me imię zostało skreślone z kart historii, ponieważ me rządy obalił potężny potwór imieniem En Sabah Nur. Lecz w tej kwestii to nie on był bestią, lecz ja. Za moich czasów pojawiali się pół-ludzie, pół-bogowie, a z mojej inicjatywy, to ja sam wyrżnąłem ich wszystkich, prócz jednego. W niedalekiej przyszłości ów potwór zniszczył całe Królestwo Górnego i Dolnego Nilu, zaś mnie skazał na wieki, zamieniając moją skórę w granit, a możliwość postrzegania teraźniejszości została zastąpiona możliwością postrzegania przyszłości. Mą karą, która trwa do dziś, było rzeźbienie i rysowanie obrazów, jakie nachodzą me oczy, dlatego zostałem Naczelnym Kronikarzem Dziejów Ludzkości z rozkazu samego najwyższego lorda. Dlatego zmaknął mnie tutaj, w podziemnych kryptach Sahary, bym mógł wizje moje malować, kiedy on śnił i wszystko widział. Przewidziałem nadejście Nazerejczyka, rosnącą populację, pół-ludzi, pół-bogów, Inkwizycję, a także okres ludobójstwa, zwany Wojnami Światowymi. Zawsze przysłowiowe 5 minut wcześniej wiedział przed nadejściem czegoś, zanim ono nadejdzie. W mych wizjach i wy się pojawiliście. Człowieka Bez Przyszłości, który przybył ostrzec Xaviera przed planowanymi atakami na obecnego Senatora Kelly'ego, złożenie ofiary z ciała, krwi i duszy Zack'a Reaversa, a także zbrodnię w Huntsville. Ale kiedy skończyłem rysować mój ostatni obraz, poprzednie zaczeły jakby pękać i... przestałem mieć wizje. Ostatni obraz jaki pamiętałem, to ten, w którym z nieba spadnie coś, uwalniając z siebie siłę zapomnianego boga. Siła ta powstanie z popiołów ginącej rasy, manipulując historią i rzeczywistością po wsze czasy!

Wtdy pojawiła się przed X-Men metalowa kula, z której wyszła Natasza, która powróciła niczym Phoenix. Ozymandias odzyskał swój dar i nagle ogarnęło go tysiące wizji. Kiedy tożsamość Nataszy została potwierdzona, tak jak jej zdolność do lewitacji i pyrokinezy, Ozymandias przepowiedział przybycie Bishopa, mutanta z przyszłości. X-Men przylecieli do Paryża gdzie Bishop walczył już Juggernautem. Wspólne działania drużyny pozwoliły na pokonanie giganta. Bishop jednak, tak jak przewidział, spóźnił się. Miał pomóc X-Men, którzy mieli zginąć podczas ataku Apocalypse'a, ale tak się nie stało.
X-Men wymienili kilka uwag i powrócili do NY, gdzie już szalał Magneto w budynku ONZ (zobacz Alamo). W posiadłości jednak spotkali Mr. Sinistera, który w swoich poszukiwaniach potrzebował Davida Hallera (Legiona) i Bishopa. Ale jst problem. Legion już polonał Frost i z pełnią mocy i Cerebro jest wstanie manipulować czasem. Chwilowy pakt i Sinister oraz X-Men idą powstrzymać Legiona przed zrobieniem czegoś głupiego. Ale na próżno. David zabił Ultimate'a, a potem przeniósł siebie i X-Men do przeszłości.
Tam X-Men trafili na Xaviera i Lensherra którzy im pomogli i zaopiekowali się. Po kilku wymienionych zdaniach, Legion pojawił się i zabił swojego Ojca, Xaviera, który zasłonił Lensherra... Nadszedł czas Age Of Apocalypse!!!

[Po wykasowaniu linii Age of Apocalypse, wydarzenia z Of Blood & Ashes uległy zmianie. X-Men udało się powstrzymać Davida przed zabiciem Lensherra lub Xaviera, ale wszyscy utknęli w przeszłości. Zob. Następna przygoda, aby przekonać się co było dalej]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -