Przygody

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Excalibur - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Poznaj nową, wspaniałą, brytyjską (!) grupę mutantów – Excalibur! Zobacz jak Ignus, Wrath, Dragon, Rage i Boozer trenują w sali ćwiczeń, trafnie zwanej Pain Room, stawiając czoła wielkiemu mechanicznemu pająkowi i licznym pułapkom. Tylko współpracując mogą osiągnąć zwycięstwo. Musisz to mieć!

Przyłącz się do Excalibura w ich pierwszej prawdziwej misji! Grupa złych mutantów nazywających siebie Freaks napada na eksperymentalną elektrownię i kradnie cenne urządzenie. Podopieczni Moiry MacTaggert muszą stawić im czoła i przeżyć. Tu nie będzie happy endu – na kartach tej historii czai się śmierć. Kto przeżyje, a kto umrze – tego dowiesz się tylko tutaj!

Odrodzony Excalibur podejmuje kolejną misję. Tym razem udają się do Polski, w poszukiwaniu człowieka o imieniu Alex, mogącego doprowadzić ich do Emperora – złowieszczego mutanta stojącego za Freaks. Emperor jednak również nie próżnuje – wysyła do Polski dwóch zabójców, mających dopaść Alexa zanim zrobi to Excalibur. Przeczytaj – nie pożałujesz!

"Burning Times" się rozpoczęło. Po nim nic już nie będzie takie samo.
Wyspa Muir zostaje zaatakowana. Atakiem dowodzi ktoś, kogo Excalibur mieli za nieboszczyka, a kogo wcześniej nazywali przyjacielem. Excalibur muszą odeprzeć atak i wyruszyć do zakazanego Madripoor - miasta męt i szumowin (nierzadko obdarzonych nadludzką mocą) - by odnaleźć porwaną koleżankę. Skompletuj całą serię, by poznać zakończenie tej niezwykłej sagi!

Płonące Czasy trwają! Ekipa Excalibur i X-Gold wpadli w pułapkę! W sadystycznej grze o życia mutanci przekonają się na własnych oczach, jaka bestia została zerwana ze smyczy, zdolna zwrócić brata przeciwko bratu! Tak! Kilku członków z obu grup zdradziło swe ideały. Ale to nie koniec. Pozostała tylko nikła nadzieja, iż uda się im uciec. Ale czy po tym, co widzieli, będą w nią wierzyć?

Tylko w tym numerze – dwie historie w cenie jednej! Freaks ponownie dają o sobie znać, gdy atakują Muzeum Historii Naturalnej w Londynie. Tym razem jednak Excalibur jest lepiej przygotowany. Czy dojdzie do rewanżu?
A także: poznaj nową grupę super-złoczyńców, Femme Fatales, z którą Excalibur musi się zmierzyć na wyżynach Szkocji. Określenie „słaba płeć” nigdy jeszcze nie było równie mylnie użyte jak w przypadku tych kobiet. Czy Excalibur poradzi sobie z drugą walką stoczoną tego samego dnia?

Tajemniczy morderca dysponujący nadludzką mocą grasuje w Ipswich. Zabija młode, atrakcyjne kobiety. Excalibur musi go powstrzymać, nim padną kolejne ofiary. Czy jednak drużyna poradzi sobie z przeciwnikiem, którego siła wydaje się pochodzić nie z tego świata?

Tylko u nas – extra gruby numer z dwoma extra przygodami Excalibura! Poznaj zakończenie historii rozpoczętej w "In articulo mortis"! Excalibur musi się rozdzielić, by podążyć za mordercą, który mógł uciec do jednego z dwóch miast. Ignus, Energyball i Archon stawiają w Norwich czoła mordercy i jego towarzyszce, jakby żywcem wyjętym z opowieści grozy. El Inhumano, DragonShade i Vital zaś napotykają w Cambridge enigmatycznego - lecz najwyraźniej bardzo potężnego - osobnika nazywającego siebie Epitaph, którego krokami kieruje tajemnicze proroctwo. Fascynujące zakończenie sprawy mordercy z Ipswich!

Wyspa Muir w rękach Emperora! Pochwycony przez niego Excalibur zmuszony jest wykonywać rozkazy sadystycznego Othaniela Carbona i uwolnić z więzienia dla super-przestępców pokonanych niedawno przez siebie Freaks. Czy jednak drużynie uda się dokonać skutecznego desantu na obiekt, który został zaprojektowany po to, by zatrzymać takich jak oni? To musisz przeczytać!

Excalibur w świeci Mojo! Czy zyskają medialną sławę? I czy antenowego czasu starczy dla wszystkich, skoro z nimi są jeszcze Freaks oraz Delgado? Wszystko zaczyna się wielką bitwą, a potem napięcie tylko rośnie. Konflikty w drużynie, przemiany, ucieczki, trudne wybory, ale pojawiło się światełko w tunelu. Tylko czy pewien znany, łysy profesor będzie w domu?

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

. . .

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - New X-Men - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Co się stanie gdy grupa zwykłych młodych mutantów dostanie się do Limbo? Czy fanatyk niszczenia magii zdoła się powstrzymać od zniszczenia wszystkiego, począwszy od własnych kolegów? Co tutaj robi siostra Colossusa i jakim cudem Penance udało się tutaj samej dotrzeć? Czy mutanci przeżyja szaleńczą pogoń za Kamieniem Dusz Iliany, aby wyrwać się z demonicznego świata?

Gdy juz sądzili, że udało im się wrócić do Instytutu, oto lądują w samym środku  Asgardu, niemal pod zamkiem Thora! Co się stanie gdy aż dwoje z nich podniesie Mjolnira, a Loki ukradnie Hulk'owi jego siłę i postanowi pobawić się mutantami? Czy uda się go pokonać, gdy skradnie również wieszczącą moc Jessie?


To miał być zwykły dzień. Ale kiedy potężny Demon Dormamu planuje ucieczkę i wdarcie się do naszego świata, a Doctor Strange jest nieosiągalny, to Jonathan z pomocą Iliany i Ghost Ridera będzie musiał dać sobie z nim radę. Czy Oko Agamotha i aż trzy bronie dusz będą wystarczające? Jakie sekrety Penance odkryje, próbując powstrzymać demona?
W tym samym czasie ktoś miesza w głowach X-Men i studentów. Bezwstydne myśli, golizna i nagie piersi sa na porządku dziennym wraz z propozycja seksu z Colossusem i Frost. Czy Młodzi studenci odkryją co się za tym kryje oraz co zrobią, gdy jeden z nich zmieni się nie do poznania?

Saga Phoenixa (pt.1): Kły z popiołów
Saga Phoenixa  się zaczęła. Niewinna wycieczka do lasów kanadyskich w towarzystwie Shadowcat i Lockheeda zamienia się w walkę o życie. Na sam początek jest mnóstwo popiołu i kłów. Jedni wracają z popiołów czasu i zapomnienia, a inni tam lądują. Młodzi mutanci lądują pośród tego w środku lasu kanadyjskiego, a na dodatek więcej bestii próbuje ich dorwać!
Kto powrócił? Kto zniknie? Kto przeżyje? I najważniejsze, kto pomoże przeżyć mutantom pośród dziczy, kiedy nie będzie możliwości powrotu? Ponad to, Penance odkrywa kolejne sekrety swojego zawiłego zycia rodzinnego, kiedy będąc córką Magneto spotyka swoja siostrę! Magnetycznie!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - X-Men - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pięciu podopiecznych Charlesa Xaviera, uformowało mutancką grupę superbohaterów znaną jako X-Men, zwalczającą przejawy rasizmu, zarówno pośród ludzi jak i mutantów. Poznajcie Flute, Wiktora, Wild Clawa, Curse’a oraz Azraela. Piątka ta stoczy walkę z terrorystyczną organizacją zwaną Bractwem Mutantów. Jakie będą konsekwencje tej walki? O tym wszystkim, w tym numerze!

Do Instytutu Profesora Xaviera przybywają nowi uczniowie, a wraz z nimi…szpieg? Lecz na drodze do odkrycia tej zagadki drużyna musi rozwiązać o wiele poważniejszą sprawę. Uprowadzono kilka robotów bojowych i ktoś musi zatrzymać tą szajkę, nim wyrządzą większe zło. I jaką rolę może mieć tutaj Bolivar Trask, konstruktor Sentieli? I jakie konsekwencje oraz poświęcenie trzeba ponieść, by osiągnąć zwycięstwo? Musisz to przeczytać!

W jedna czasie, kiedy drużyna ruszyła walczyć z Sentielami (patrz UXM #2), Curse, Flute, Wild Claw i Darkling ruszyli do Miami, by odszukać dom jednego z fanatyków Bractwa Mutantów. Ale kim jest osoba, która przez całą drogę ich śledziła? I czy można będzie kiedyś komuś zaufać za grzechy przeszłości? Szokujące odpowiedzi wyjdą na jaw w tym numerze!

Po ostatnich wydarzeniach, X-Meni korzystają z chwili relaksu, odpoczywając od trudności, z jakimi się spotykają. Ale ich spokój nie trwa długo, kiedy znikąd pojawia się w środku Instytutu niejaki Bishop i bierze Trenta za zakładnika. Jakie są jego zamiary i skąd on pochodzi? Prawda może okazać się niewiarygodna i szokująca! W ten numer naprawdę zapowiada coś DUŻEGO!

Według słów Bishopa, jeden z X-Menów może się okazać zdrajcą. I może nim być… Azrael? Niestety, fakty mówią za, kiedy Paul zaczyna współpracować z pewnym mutantem-uciekinierem z zakładu psychiatrycznego. X-Meni muszą ich powstrzymać przed… zamordowaniem Bolivara Traska?! Zaskakujące odpowiedzi i zaskakujące wydarzenia w tym wydaniu, a pandemonium trwa!

Professor X i grupa wiernych mu towarzyszy wyruszają do Waszyngtonu by powstrzymać zamach przygotowywany przez Bractwo Mutantów na senatora Kelly'ego. W ogniu walki dochodzi do konfrontacji z samym przywódcą Bractwa, samozwańczym Mistrzem Magnetyzmu- Magneto! Na dokładkę poznamy jednego z członków bractwa, który jest w jakiś sposób spokrewniony z członkiem X-Men. I pozostaje jedno pytanie: Czy zdrajcą okaże się ktoś z X-Men? I czy dojdzie do mrocznej wizji przyszłości, o której opowiadał Bishop?

Co się może stać, kiedy jedzie się na lotnisko po nowego ucznia Profesora Xaviera? Odpowiedź: WSZYSTKO! Poznajcie Chambera, człowieka z dziurą energii zamiast klatki piersiowej i połowy twarzy. A ochrona lotniska nie przepada za mutantami. No i oczywiście musieli spotkać po drodze kogoś jeszcze. Jeden z nich, cóż… przysporzy im problemów, SPORO problemów. Drugi to…Quicksilver? Gościnnie występuje Spider-Man!

Następuje kryzys w Rosji, kiedy dawna jednostka specjalna KGB uwalnia nieobliczlnego mutanta! I tylko X-Men mogą temu zaradzić, choć z pomocą przychodzi im pewna amerykańska grupa wywiadowcza kryjąca się pod nazwą SHIELD. Czy pomoc dla rządu USA wpłynie korzystnie na wizerunek mutantów? Czy uda im się pokonać szaleńca? Jakie konsekwencje mogą spotkać jednego z członków zespołu? I co takiego może się znajdować w byłym laboratorium radzieckim? Na wszystkie pytania znajdzie odpowiedź w tym numerze... "cukiereczki".

Czasem ból i wstyd są tak silne, że nie można spojrzeć w twarz swym przyjaciołom. Bezpośrednia kontynuacja z UXM#06, kiedy Ray "Wild Claw" Mc'Kensy nie mógł wytrzymać presji i tego, że okazał się marionetką w rękach innych. A przybycie do Nowego Jorku może przekonać go tylko o tym, iż może żałować tej decyzji. Tylko tutaj!

Po przystosowaniu się w życiu w slumsach, Raya ogarnęła nostalgia, kiedy przyszedł z pomocą niejakiemu Barneyowi Callhoun, nowo „narodzonemu” mutantowi. Niestety, pluszowy miś, który miał dostarczyć pewnej dziewczynce o imieniu Emilly, trzymał wiele sekretów, tak jak i sierociniec do którego miał się udać Ray. Od tego momentu zaczęło się dla Wild Clawa prawdziwe Piekło! Dosłownie i w przenośni. Ten numer zmieni życie byłego X-Mana na zawsze. Bo ktoś się czai w mroku z sercem najczarniejszym ze wszystkich, dla któregoś pożarcie czyjeś duszy to pestka.

Tak! Wszystko tutaj się zaczęło! Wild Claw po tragicznym w skutkach spotkaniu z Blackheartem, spotyka trzy tajemnicze osoby, które mają dla niego wiadomości. Kiedy te dziwne spotkanie ulega końcowi, ktoś w alejkach na terenie Ray’a zaczyna go szukać. A jego imię to Wyrmm! Po tym wszystkim w Nowym Jorku wybucha wojna zwiastująca nadejście boga mutantów? Kogo? A jeśli chcecie wiedzieć, jak to Ray przeżyje, bierzcie się za czytanie tego podwójnego numeru!

Ciąg dalszy walki o przetrwanie trwa! Ray i Kit muszą sobie poradzić z armią nacierających szaleńców z tym jednym na czele operującym czołg! Czy przetrwają? A jeśli tak, to jakie będą tego skutki? Na dokładkę spotkanie z X-Men!
Ale to nie wszystko! Tylko tutaj dowiecie się, dlaczego Zack i Gabi nagle ze spokojnego przedmieścia miasta Nowy Jork trafili do komnaty rytualnej, rozpoczynając bardzo krwawy przebieg wydarzeń, jak i sam Burning Times!

Po tragicznych wydarzeniach w Rosji, drużyna Gold wyjechała na zasłużony wypoczynek do Izraela, gdzie ponoć odkryto starożytną piramidę! Grupa wraz z Hankiem i profesorem Totem wyruszają w głąb piramidy, tylko po to, by uwolnić mutanta o niemal boskiej mocy. Krew, pot, łzy, szaleństwo i w końcu śmierć nadchodzi, a to tylko początek tego, co się może wydarzyć, a świat zadrżał po usłyszeniu imienia mutanta: APOCALYPSE! Jeśli tego nie przeczytasz, to ominie cię przełomowy punkt w historii X-Men! Plus wiele wątków z Excalibura, bo historie toczą się równorzędnie... Nadchodzą Płonące Czasy!!!

W Nowym Jorku wybucha epidemia szaleństwa, w wyniku której większa część miasta postradała swe zmysły. Dochodzi do spotkania z dawno zaginionym X-Menem, który wraz ze swą „towarzyszką” ledwo co przeżyli walkę z istotą, określającą się jako Wyrmm! PLUS: Instytut zostaje zaatakowany przez grupę zwiadowczą samozwańczego boga- Apocalypse, a także wychodzi pewien sekret Gremi, która sama nie wiedziała, że taki posiada. A domniemane odpowiedzi znajdują się w Paryżu. W tym numerze także poznacie, na co stać Apocalypse!

Płonące Czasy trwają! Ekipa Excalibur i X-Gold wpadli w pułapkę! W sadystycznej grze o życia mutanci przekonają się na własnych oczach, jaka bestia została zerwana ze smyczy, zdolna zwrócić brata przeciwko bratu! Tak! Kilku członków z obu grup zdradziło swe ideały. Ale to nie koniec. Pozostała tylko nikła nadzieja, iż uda się im uciec. Ale czy po tym, co widzieli, będą w nią wierzyć?

Bohaterowie Marvela w akcji! Konkluzja Płonących Czasów. Połączone grupy X-Men, Avengers i Fantastic Four ruszają z odsieczą do statku Apocalypse'a, "Heaven". Walka, która rozstrzygnie los mutantów i ludzkości! Czy zwycięża? Jaką cenę zapłacą? Tylko tu poznacie odpowiedzi na dręczące was pytania! Gościnnie: Fantastic Four i Avengers.

Płonące Czasy się skończyły, lecz wciąż trzeba było posprzątać wiele spraw. Wild Claw, Curse, Mystique, Flute i Firestarter (debiut!) oraz Profesor Xavier wracają z pewnej misji dyplomatycznej. Ale czemu nagle Ray ucieka od swych przyjaciół? Tutaj, w kolejnym podwójnym numerze dojdzie do odpowiedzi na wszystkie pytania. Wydarzenia z NT #2 i UXM #3 w końcu się rozwiążą w wybuchowym zakończeniu serii! Czy pakt zawarty z Blackheartem zostanie zerwany, czy też nie? Tutaj i tylko tutaj będą odpowiedzi na dawno zadane pytania!

Zabójca grasuje w małej miejscowości ! Ale jak szybko się okazuje, sprawa ta jest bardzo dziwna i wiele wskazuje na to, iż… zabójcą może okazać się sam Magneto?! „Im głębiej w las, tym więcej drzew”- niektórzy powiadają.

Niedawny koszmar Płonących Czasów został zastąpiony koszmarem z Huntsville. Tym razem to nie Magneto, ani Bractwo, ani też Apocalypse- tylko ludzie. Wiedzeni przez Wielebnego Wiliama Strykera rozpoczynają bunt w Alabamie. I jak się okazuje, mają potężnych sojuszników. Też w tym numerze dowiemy się, iż demony przeszłości potrafią czasem dogonić tych, którzy przed nimi uciekają. I potrafią przyłożyć bardzo mocno.

Czy Zack żyje? Przekonaj się sam, gdy poznasz tajniki przeszłości z Ozymandiasem i przyszłości z Bishopem. Do tego Sinister i... sekret powstania X-Men, a potem New X-Men zaczyna się tutaj! A raczej wtedy!

Gdy Magneto atakuje budynek ONZ, tylko X-Men mogą powstrzymać. Co się stanie gdy niestabilna psychicznie Angel napotka koszmar z przeszłości? Jakim cudem tym razem Magneto zabił sam siebie? Kto zdradził X-Men?
Wszystko w tym numerze! Oraz wielki koniec Xaviera! Profesor X na lodzie! Bez X-Men!

. . .

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Marvel Knights - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Age of Apocalypse - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst





Przygody